Badania przebiegły pomyślnie. Wynik pozytywny! Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników bibliotek medycznych

Autor

  • Małgorzata Florianowicz Biblioteka Główna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
  • Małgorzata Gorczewska Biblioteka Główna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
  • Kamila Machowina Biblioteka Główna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
  • Jakub Rusakow Biblioteka Główna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego https://orcid.org/0000-0003-3233-7815

Abstrakt

Nowoczesne biblioteki akademickie, w tym biblioteki medyczne, nieustannie dążą do jak najpełniejszej realizacji potrzeb swoich odbiorców – jednym z głównych kryteriów skuteczności pracy bibliotek stała się więc satysfakcja użytkowników. Ciągłej ocenie poddają oni nie tylko zasoby czy zasady udostępniania zbiorów, ale także warunki lokalowe i kwalifikacje personelu. Opinie czytelników weryfikują pracę bibliotek i wytyczają kierunki rozwoju. Dlatego w 2017 r. przeprowadzono badanie satysfakcji użytkowników bibliotek szkół wyższych w formie ankiety. Była to część projektu Analiza Funkcjonowania Bibliotek Naukowych, realizowanego z inicjatywy Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. W badaniu wzięły udział 32 biblioteki akademickie, w tym 5 bibliotek medycznych. W artykule zaprezentowano wyniki ankiety przeprowadzonej w bibliotekach medycznych, spróbowano wskazać najlepiej funkcjonujące mechanizmy i zaplanować oparte na nich nowe rozwiązania, a jednocześnie ustalić, które elementy wymagają poprawy.

Słowa kluczowe


badanie satysfakcji użytkowników bibliotek, biblioteki medyczne, zarządzanie jakością, Analiza Funkcjonowania Bibliotek Naukowych

DOI:

https://doi.org/10.34738/mlf.0012

Pobrania

Jak cytować

1.
Florianowicz M, Gorczewska M, Machowina K, Rusakow J. Badania przebiegły pomyślnie. Wynik pozytywny! Analiza wyników badania satysfakcji użytkowników bibliotek medycznych. MLF. 31 grudzień 2019;11(2):36-52.

Zeszyt

Dział

Artykuły

Opublikowane

31.12.2019