Ciągłość usług bibliotecznych podczas pandemii COVID-19 na przykładzie Biblioteki Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie

Autor

  • Ewa Jarmołowicz Biblioteka Główna Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie

Abstrakt

Po wybuchu pandemii COVID-19 biblioteki na całym świecie stanęły przed wyborem, które usługi i w jaki sposób będą oferować czytelnikom. Konieczne stało się wprowadzenie ograniczeń, minimalnej obsługi i bezpiecznego obchodzenia się z materiałami bibliotecznymi, a jednocześnie umożliwienie użytkownikom satysfakcjonującego dostępu do potrzebnych im źródeł informacji. Celem artykułu jest przedstawienie modyfikacji usług w Bibliotece Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie bezpośrednio po wybuchu pandemii COVID-19 i na kolejnych jej etapach, a także przeanalizowanie zmian, które nastąpiły w komunikacji z użytkownikami i korzystaniu przez nich z zasobów biblioteki.

Słowa kluczowe


biblioteki akademickie, biblioteki medyczne, COVID-19, zdalne usługi biblioteczne, zarządzanie pracą w bibliotece

DOI:

https://doi.org/10.34738/mlf.0060

Pobrania

Jak cytować

1.
Jarmołowicz E. Ciągłość usług bibliotecznych podczas pandemii COVID-19 na przykładzie Biblioteki Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. MLF. 18 maj 2022;14(2):41-4.

Zeszyt

Dział

Artykuły

Opublikowane

18.05.2022